Stomatologia zachowawcza w Opolu

Dentysta z Opola świadczy między innymi usługi w zakresie stomatologii zachowawczej, polegające na:

• Wypełnienia wykonywane materiałami kompozytowymi i światłoutwardzalnymi najwyższej jakości
  • Bezbolesne znieczulenia
  • Usuwanie kamienia ultradźwiękami
  • Usuwanie osadów – piaskowanie
  • Profilaktyka – zabezpieczanie zębów przed próchnicą (lakowanie, fluoryzacja)

Dlaczego trzeba regularnie usuwać kamień nazębny?

Kamień osadza się na zębach, ale także pod dziąsłami i powoduje, że dziąsło nie przylega ściśle do zębów. Umożliwia to wnikanie pod dziąsła bakterii, co przenosi infekcję w głąb, a efektem tego jest stopniowy zanik kości w której osadzone są zęby. Po pewnym czasie zęby ( najczęściej przednie dolne) zaczynają się ruszać, a nawet wypadają. Regularna kontrola kamienia na zębach i jego usuwanie zapobiega tym problemom.

Co to jest leczenie kanałowe?

Jeśli bakterie próchnicowe zniszczą szkliwo i zębinę, dochodzą do jamy zęba w której znajduje się miazga. To zapalenie tej tkanki wywołuje silne, pulsujące bóle. Jeśli proces chorobowy rozwija się dalej dochodzi do zakażenia tej tkanki i obumarcia zęba. Lekarz oczyszcza jamę zęba i wypełnia szczelnie specjalnym materiałem, co ratuje zęba przed całkowitym zniszczeniem, jednak ząb jest martwy.

Jak często należy kontrolować zęby?

Warto sprawdzić stan zębów co najmniej co pół roku. Jeśli robi się to rzadziej, można przeoczyć pierwszą fazę rozwoju próchnicy, a przez to powstaje ryzyko głębokiej próchnicy, a co za tym idzie bardziej skomplikowanego leczenia np. leczenia kanałowego.

Czy leczenie stomatologiczne boli?

Obecnie większość bolesnych zabiegów wykonuje się w znieczuleniu miejscowym. Zamiast bólu czuje się odrętwienie. Znieczulenie wykonuje się w formie iniekcji podśluzówkowej, jednak wrażliwi pacjenci którzy czują lęk przed igłą mogą poprosić lekarza o znieczulenie miejsca wkłucia płynem, lub żelem znieczulającym.